Thursday, March 5, 2009

Bengkel Menjawab Soalan Bahasa Arab PMR dan SPM Intensif

PPPi dengan kerjasama Persatuan Bahasa Arab Sekolah Menengah Agama (Atas) PPPi dengan kerjasama Persatuan Bahasa Arab Sekolah Menengah Agama (Atas) PPPi dengan kerjasama Persatuan Bahasa Arab Sekolah Menengah Agama (Atas) Sultan Zainal Abidin Batu Buruk akan mengadakan Bengkel Menjawab Soalan Bahasa Arab PMR dan SPM sebagaimana berikut;



Tarikh : 14 - 19 Mac 2009 (Musim cuti Sekolah)

Masa : 08.30 pagi - 12.00 tengahari setiap hari sepanjang kursus

Yuran : RM 120



Bengkel ini akan menekankan aspek teknik menjawab soalan di samping memperkukuhkan semula asas-asas bahasa Arab pelajar. Matlamat ini tidak mampu dicapai sepenuhnya tanpa melibatkan masa belajar yang agak panjang.


Jika para pelajar tidak mengambil peluang ini sekarang, pihak kami tidak mampu menelah adakah kami akan membuat kursus intensif panjang seperti ini pada masa akan datang. Ini kerana pelajar juga terpaksa menumpukan perhatian kepada subjek-subjek lain. Jika pada peringkat awal ini, para pelajar telah membuat persiapan rapi untuk subjek bahasa Arab, masa akan datang mereka boleh menumpukan fokus kepada subjek lain pula.


Pada hari terakhir kursus, penerangan akhir akan dibuat oleh guru-guru bahasa Arab yang berpengalaman dan kudapan akan disediakan seperti biasa.


Tempahan kursus boleh dibuat dengan menefon Ustaz Zakaria Ismail di talian 012-9851494.


No comments:

Pengunjung