Monday, February 4, 2008

Seminar Bahasa Arab Tinggi di SMK Seri Bera





Pada 2 Februari 2008, PPPi telah mengadakan Seminar Bahasa Arab Tinggi di SMK Seri Bera. Sekolah ini adalah sekolah bukan aliran sekolah agama atau SMKA. Modul yang diguna pakai ialah modul yang kami gunakan di dalam Kursus Meningkatkan Motivasi Dan Penambahbaikan Kaedah Menghadapi Bahasa Arab SPM 2008 yang dibangunkan khusus untuk sekolah-sekolah aliran agama.


Namun yang paling menarik ialah 52 peserta yang terdiri daripada pelajar tingkatan 4 dan 5 tersebut telah menunjukkan satu semangat yang tinggi untuk berjaya dalam bahasa Arab SPM! Mereka juga telah membuat sesi pembentangan peserta sangat meriah dan setaraf dengan pembentangan pelajar daripada sekolah-sekolah beraliran agama. Tahniah untuk semua para peserta dan guru-guru mereka di SMK Seri Bera!


PPPi juga mengucapkan jutaan terima kasih kepada Pengetua dan guru-guru SMK Seri Bera atas kerjasama yang baik sepanjang program. Antaranya Ashabul Fadhilah Ustaz Muslim, Ustaz Zulkarnain, Ustaz Azhari, warden-warden, kaunselor dan lain-lain.

1 comment:

Anonymous said...

SMK Seri Bera my old skul..

Pengunjung